FAQ's: Beter Horen beantwoordt uw vragen

Vragen over afspraken

Hoe kan ik een afspraak wijzigen of annuleren?

Komt uw afspraak niet goed uit?

Neem telefonisch contact op met uw Beter Horen winkel.

Bel 088 006 3909 op werkdagen tussen 8:00 - 18:00, zaterdag tussen 10:00 - 16:00.

U kunt ook ons contactformulier invullen.

Moet ik altijd een afspraak maken?

Zeker in deze tijd werken wij bij voorkeur op afspraak. Bovendien kunnen we u beter van dienst zijn als we de tijd voor u kunnen inplannen. Voor klein onderhoud of een snelle aankoop mag u gerust even binnenlopen.

Wanneer en hoelaat heb ik mijn afspraak?

Als uw gegevens bij ons bekend zijn, ontvangt u een afspraakbevestiging en herinnering per e-mail en/of sms. Met uw Mijn Beter Horen account heeft u één handig overzicht van al uw afspraken en informatie over de dichtstbijzijnde winkel.

Kan ik een afspraak maken voor een audicien aan huis?

Bij Beter Horen bieden wij de service audicien aan huis aan. Deze service is voor mensen die (tijdelijk) slecht ter been zijn. Laat uw gegevens achter of bel naar 088 006 3909 voor het maken van een afspraak.

Hoe kan ik contact opnemen met de winkel?

U kunt onze winkels telefonisch bereiken tijdens openingstijden. Telefoonnummer en openingstijden van de winkel zijn te vinden op de winkelpagina.

Kan ik een afspraak maken voor mijn kind onder de 18 jaar?

Denkt u dat uw kind gehoorverlies heeft? Voor een hoortest voor uw kind, dient u zich eerst te wenden tot uw huisarts. Deze verwijst u door naar het audiologisch centrum. Met een recept van het audiologisch centrum kunt u bij Beter Horen terecht.

Voor gehoorbescherming op maat voor kinderen kunt u eenvoudig een afspraak maken in de winkel.

Vragen over betalingen

Hoe kan ik een betalingsregeling aanvragen?

Voor vragen over betalingsregelingen kunt u contact opnemen met Infomedics via de Infomedics website of via 036 - 20 31 900.

Ik heb een vraag over mijn factuur

Lees alle informatie over betalingen en declaraties.

Voor vragen over uw factuur kunt u een e-mail sturen naar infomedics@beterhoren.nl. Vermeld hierbij uw naam, emailadres, telefoonnummer en factuurnummer.

Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?

Wij werken samen met Infomedics voor het sturen en incasseren van facturen. U ontvangt een factuur van Infomedics via e-mail of post. Heeft u na 15 werkdagen nog geen factuur ontvangen? Bekijk uw ongewenste e-mail inbox of neem anders contact op met NL-verkoop@amplifon.com. Vermeld hierbij uw naam, e-mailadres en telefoonnummer.

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

Bij een terugbetaling dient u rekening te houden met 15 werkdagen, voordat u het geld teruggestort krijgt op uw rekening. Heeft u na 15 werkdagen nog geen betaling terugontvangen? Stuur een e-mail naar nl-verkoop@amplifon.com. Vermeld hierbij uw naam, e-mailadres, telefoonnummer en factuurnummer.

Vragen over de app

Waarom werkt de Amplifon app niet meer op mijn smartphone?

Er kunnen hiervoor meerdere oorzaken zijn: 

  • Software-updates van uw smartphone of de Amplifon app
  • De software van uw smartphone is verouderd
  • Technische bugs

Update uw smartphone regelmatig en raadpleeg de handleiding in de app.

Hoe koppel ik mijn hoortoestellen aan mijn telefoon?

Apple (MFi):

  1. Activeer Bluetooth via 'Instellingen' 'Toegankelijkheid' > 'Hoortoestellen'
  2. Zet uw hoortoestellen in de koppelmodus en selecteer ze op uw iPhone
  3. Gebruik de Amplifon App voor extra functies

Android:

  1. Activeer Bluetooth via de instellingen
  2. Zet uw hoortoestellen in de koppelmodus
  3. Volg de instructies in de Amplifon App om te koppelen

Vragen over Beter Horen

Kan ik een hoortoestel verzekeren bij Beter Horen?

Ja, met een vervangingsverzekering van Beter Horen is uw hoortoestel 5 jaar lang verzekerd tegen verlies, diefstal of schade. Sluit deze verzekering af bij de aanschaf van uw hoortoestel(len). Lees meer op de pagina Hoortoestel verzekering en vergoeding.

Wat is een StAr-audicien precies?

Een StAr-audicien is geregistreerd bij de Stichting Audicienregister. Het is een gediplomeerde audicien die voldoet aan de kwalificaties van de Stichting Audicienregister. Alle audiciens van Beter Horen zijn StAr-geregistreerd.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Helaas kan het onverhoopt gebeuren dat u ontevreden bent over onze dienstverlening en een klacht of suggestie met ons wilt delen.

Beter Horen beschouwt klachten als een kans om de kwaliteit van onze service te verbeteren. Wij vinden het dan ook belangrijk dat u uw klacht kenbaar kunt maken.

In eerste instantie kunt u altijd terecht bij uw audicien of de collega's in de winkel. Zij kunnen met u kijken of zij uw onvrede weg kunnen nemen. Bent u alsnog niet tevreden dan verwijzen wij u naar onze klachtenprocedure.

Mijn Beter Horen winkel sluit, wat betekent dit?

Wanneer een vestiging (tijdelijk) sluit wordt u hierover zo snel mogelijk door ons geïnformeerd. 

U kunt voor onze vertrouwde services nog steeds terecht bij één van onze andere omliggende vestigingen. Wij vragen u hiervoor een afspraak te maken bij de betreffende Beter Horen winkel. Dit kan via onze website of het telefoonnummer 088 006 3909. 

Bestaande afspraken worden in overleg met u verplaatst. 

Wij begrijpen dat het vervelend is dat de voor u vertrouwde en dichtstbijzijnde Beter Horen winkel gaat sluiten. De beslissing om een winkel te sluiten wordt dan ook altijd zorgvuldig genomen. Ook trachten wij ernaar de spreiding en dekking van ons netwerk zo groot mogelijk te houden. Mocht de vestiging weer opengaan, dan krijgt u hierover bericht.  

Een overzicht van onze winkels vindt u op onze website.

Hoe kan ik een overlijden doorgeven?

Onze welgemeende condoleances. U kunt het overlijden van uw dierbare doorgeven aan de Beter Horen winkel waar hij/zij klant was. Of een e-mail met NAW gegevens sturen naar klantenservice@beterhoren.nl.

Ik ben gebeld door 020-2090720 / 030-2061148

De telefoonnummers 020-2090720 en 030-2061148 worden gebruikt door Beter Horen voor telemarketing activiteiten. Ben je gebeld door ons via deze telefoonnummers? Bel gerust terug op 088 006 3909. We helpen je graag verder.

Vragen over de hoortest

Wat gebeurt er allemaal bij een hoortest?

Tijdens een vrijblijvende hoortest in onze winkel gaat u eerst in gesprek met een vakkundig audicien. Deze zal u vragen naar uw gehoor, uw persoonlijke situatie en uw hoorwensen. Uw gehoorgang en trommelvlies worden gecontroleerd én u doet de bekende ‘piepjestest’. Na afloop krijgt u een overzicht met uw uitslag en kunt u eventuele vervolgstappen bespreken. 

Hoelang duurt een hoortest?

Een hoortest in één van onze winkels duurt 30 minuten. Tijdens de hoortest krijgt u deskundig en persoonlijk advies van één van onze audiciens. Wilt u uw gehoor vrijblijvend laten testen? Bel dan gerust 088 006 3909 of maak online een afspraak.

Wat kost een hoortest?

U kunt bij Beter Horen altijd gratis uw gehoor laten testen. Wilt u alvast een eerste indicatie? Dan kunt u direct onze online hoortest eens proberen. Binnen vijf minuten heeft u een idee van uw hoorfitheid. 

Wanneer kom ik in aanmerking voor een hoortoestel?

U komt in aanmerking voor een hoortoestel als u aan één oor minstens 35 decibel gehoorverlies heeft. De audicien kan dit inzichtelijk maken voor u. Wilt u weten of u gehoorverlies heeft? Maak dan een vrijblijvende afspraak voor een professionele hoortest. 

Vragen over het oor

Onze oren zijn een van de belangrijkste zintuigen van ons lichaam. We gebruiken ze intensief. Het is dus niet zo gek dat u vragen heeft over uw oren of het gehoor. Antwoorden op vragen zoals 'Hoe verwijder ik oorsmeer?' en 'Hoe werkt het gehoor' leest u op de pagina’s over het gehoor

Hoe verwijder ik oorsmeer?

U kunt oorsmeer op verschillende manieren verwijderen:

  1. Gebruik de earscratcher van Beter Horen
  2. Verwijder oorsmeer met een oorsmeeroplosser
  3. Laat uw oren uitspuiten
  4. Gebruik waterstofperoxide
  5. Gebruik huismiddelen zoals glycerine, olie of een zoutoplossing

Het wordt afgeraden om oorsmeer te verwijderen met een oorkaars of wattenstafen.

Hoe werkt het gehoor?

Ons gehoor bestaat uit verschillende onderdelen:

  • Het uitwendige oor of het buitenoor
  • Het middenoor
  • Het binnenoor

Geluidsgolven worden via het buitenoor geleid naar het middenoor. In het middenoor versterkt de trillingen van het geluid. Deze trillingen worden doorgegeven aan het binnenoor. In het binnenoor worden de trillingen via de trilhaartjes doorgegeven aan de gehoorzenuw en hersenen.

Vragen over gehoorverlies

Veel mensen hebben gehoorverlies of last van slechthorendheid. Gehoorverlies is lastig te herkennen. Toch heeft het meestal wel een duidelijke oorzaak. Antwoorden op vragen zoals 'Hoe herken ik gehoorverlies?' en 'Hoe onstaat gehoorverlies?' leest u op de pagina’s over gehoorverlies

Hoe herken ik gehoorverlies?

U kunt gehoorverlies herkennen aan verschillende symptomen.

  • U kunt gesprekken moeilijker volgen
  • Het geluid van uw tv of radio moet telkens harder
  • Omgevingsgeluiden zoals regen zijn minder hoorbaar
  • U heeft oorsuizen of tinnitus
  • U hoort een verschil in toonhoogtes van geluid

Hoe ontstaat gehoorverlies?

Gehoorverlies kent verschillende mogelijke oorzaken. Denk aan blootstelling aan te hard geluid, ontstekingen of erfelijkheid. Soms is de oorzaak niet duidelijk. Gehoorverlies kan geleidelijk of plotseling ontstaan.

Wat kan ik doen tegen gehoorverlies?

Hoortoestellen of gehoorapparaten kunnen uitkomst bieden bij gehoorverlies. Een beschadigd gehoor herstelt namelijk niet meer. Heeft u het idee dat u minder goed hoort? Raadpleeg dan een audicien of arts. Hij of zij kijkt samen met u naar een passende hooroplossing.

Vragen over gehoorbescherming

Het is verstandig om in verschillende situaties gehoorbescherming te dragen. Bijvoorbeeld tijdens een ritje op de motor of bezoek aan uw favoriete muziekconcert. Maar ook oordopjes voor het slapen of reizen vallen onder gehoorbescherming. Antwoorden op vragen zoals 'Welke soorten gehoorbescherming zijn er?' en 'Hoeveel kost gehoorbescherming?' lees je op de pagina’s over gehoorbescherming.

Welke soorten gehoorbescherming zijn er?

Er zijn 3 verschillende soorten oordoppen voor gehoorbescherming. 

Ze helpen onze oren te beschermen tegen hard geluid. Geluid harder dan 80 dB is namelijk schadelijk voor ons gehoor. 

Is er gehoorbescherming voor kinderen?

Het is mogeljik om gehoorbescherming voor uw kind aan te schaffen. De beste gehoorbescherming is afhankelijk van de leeftijd van uw kind:

Hoeveel kosten op maat gemaakte oordoppen?

Oordoppen op maat zijn aan te schaffen vanaf €139,95. De prijs is afhankelijk van het type gehoorbescherming en het soort filter. 

Universele oordoppen zijn verkrijgbaar vanaf €16,95. De prijs is afhankelijk van het type filter. Oorkappen voor kinderen kosten €21,95.

Wat is de levertijd van op maat gemaakte oordoppen?

De levertijd van oordoppen op maat kan oplopen tot 20 werkdagen.

Is aanmeten mogelijk met piercings in oren?

Om de beste oordoppen op maat te maken vragen wij je om je piercings/oorbellen te verwijderen voor je naar de afspraak komt. Zo kunnen we de best mogelijke afdruk maken van jouw oren.

Vragen over Tinnitus

Tinnitus is een vorm van gehoorschade. Heeft u tinnitus, dan hoort u geluiden die er niet echt zijn. Bijvoorbeeld de welbekende ‘piep in het oor’. Tinnitus of oorsuizen ontstaan doordat trilharen in het binnenoor beschadigd raken. Antwoorden op vragen zoals 'Wat is tinnitus?' en 'Wat kan ik doen tegen tinnitus?' leest u op de pagina’s over tinnitus.

Wat is tinnitus of oorsuizen?

Tinnitus wordt ook wel oorsuizen genoemd. Mensen die tinnitus hebben, horen een geluid dat er niet eigenlijk niet is. Dit geluid kan zich voordoen als een piep, een fluittoon, zoem, ruis of suis. 

Wat kan ik doen tegen tinnitus?

Er zijn verschillende dingen die u kunt doen tegen tinnitus. Allereerst is het belangrijk om te proberen tinnitus te voorkomen. Dit kunt u doen door uw oren te beschermen met gehoorbescheming tegen hard geluid. Daarnaast zijn er verschillende manieren om tinnitus te behandelen. Een tinnitusmaskeerder of een hoortoestel kunnen bijvoorbeeld uitkomst bieden.
klant en audicien schudden elkaar de hand in een winkel van Beter horen

Meer vragen? Bezoek onze ​​Beter Horen winkel

Maak een afspraak met Beter Horen. Onze audiciens zullen al uw vragen beantwoorden.

Onze audiciens staan klaar om uw vragen te beantwoorden. Bovendien kunt u een gratis hoortest doen in onze winkels. Wilt u meer weten over onze hoortoestellen of wilt u meer weten over de diensten van Beter Horen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Uw tevredenheid is onze prioriteit en we staan altijd klaar om de best mogelijke ervaring te bieden en ervoor te zorgen dat u alle geluiden kunt blijven genieten.

Vind uw dichtstbijzijnde Beter Horen winkel

Wij staan voor u klaar

Boek een gratis hoortest

Deskundig en professioneel advies.

Boek nu

Doe een online hoortest

In 5 minuten uw gehoor meten.

Start de test

Vind een winkel in uw buurt

Meer dan 200 servicepunten.

Zoek winkel