Beter Horen logo
Maak een afspraak Zoek een winkel Online hoortest 088 006 3909 Afspraak Winkels
Maak een afspraak Zoek een winkel Online hoortest
Maak een afspraak Zoek een winkel Online hoortest
Inloggen Mijn Beter Horen
088 006 3909
  • Terug Hooroplossingen
    Hoortoestellen
    • Hoortoestellen
    • Soorten hoortoestellen
    • Kenmerken
    • Topsegment hoortoestellen
    • Amplifon hoortoestellen
    • Gehoorapparaat kosten
    • Onderhoudsproducten
    • Technologie
    • CROS-hoortoesel
    • Cochleair en BAHA
    • Batterijen
    Hulpmiddelen en accessoires
    • Hulpmiddelen en accessoires
    • Telefoons voor slechthorenden
    • Ringleiding TV en radio
    • Wekkers voor slechthorenden
    • Wek-en waarschuwingssystemen
    • Solo-apparatuur en Microfoons
    Gehoorbescherming
    • Gehoorbescherming
    • Oordoppen op maat
    • Festival oordoppen
    • Zwem oordoppen
    • Slaap oordoppen
    • Muziek oordoppen
    • Motor oordoppen
    • Hobby en werk oordoppen
    • Vliegtuig oordoppen
    • Vuurwerk oordoppen
    • Gehoorbescherming kind
    • Universele oordoppen
    Doe een gratis hoortest
    Maak een afspraak
  • Terug Over Beter Horen
    Nazorg en service
    • Nazorg en service
    • Verzekering en vervanging
    • Betalen en Declareren
    • Beter Horen Kaarten
    • Hoortoestel aanpassen
    Onze diensten
    • Onze diensten
    • Gratis gehoortest
    • Gratis proberen
    • Audicien aan huis
    • Zorgverzekeringen en vergoeding
    • Hoortoestel aftrekbaar
    • Veelgestelde vragen
    • Mijn Beter Horen
    • Online hoortest
    • Aanschafproces
    • StAr audicien
    Wie we zijn
    • Wie we zijn
    • De Beter Horen Belofte
    • Persoonlijke service
    • Beter Horen ervaring
    • De Amplifon Groep
    • Nieuws & Blog
    • Werken bij Beter Horen
    Beter Horen Kaarten
    Ontdek meer
  • Terug Gehoor & Gezondheid
    Gehoorverlies
    • Gehoorverlies
    • Naar de audicien of kno-arts?
    • Gehoorschade voorkomen
    • Symptomen van gehoorverlies
    • Oorzaken van gehoorverlies
    • Gehoorverlies kinderen
    • Gehoortest kinderen
    • Horen uitgelegd
    • Wat is geluid
    • Evenwichtsstoornis
    • Nationale Hoorcheck
    • Beter Horen Woordenlijst
    Leven met een hoorapparaat
    • Leven met een hoorapparaat
    • Onderhoud van uw hoortoestel
    • Verhalen van klanten
    Ooraandoeningen
    • Ooraandoeningen
    • Tinnitus / Oorsuizen
    • Opgezette klier achter oor
    • Bloed uit het oor
    • Water in het oor
    • Trillingen in het oor
    • Verstopte oren
    • Ingetrokken trommelvlies
    • Buis van Eustachius
    • Valsalva manoeuvre
    • Knobbel achter het oor
    • Rode gloeiende oren
    • Andere oorziektes
    Voorkom gehoorschade
    Maak een afspraak
Maak een afspraak

Wilt u contact met ons opnemen?

Bereikbaar op werkdagen tussen 8:00-20:00, zaterdag tussen 10:00-16:00.

Telefoonnummer 088 006 3909

Wilt u een afspraak maken?

Maak een afspraak Zoek een winkel
Privacy verklaring

Privacyverklaring - Beter Horen B.V

Maak een afspraak Bezoek uw dichtstbijzijnde winkel Ontdek de online hoortest

1. Hoe we uw Gegevens verwerken

“Beter Horen ontvangt en verwerkt jouw persoonsgegevens met zorg.”

Beter Horen B.V., met hoofdvestiging te Vliegend Hertlaan 85, 3526KT Utrecht met KVK-nummer 09059657 (hierna ‘Beter Horen ’ of de ‘Verwerkingsverantwoordelijke’ genoemd) verwerkt de persoonsgegevens, inclusief gezondheidsgegevens (hierna ‘Gegevens’ genoemd), die u verstrekt via de officiële Amplifon applicatie (de officiële naam van de applicatie is ‘Amplifon’  - hierna de ‘APP’ genoemd), via het online portaal,op het moment van uw bezoek aan één van onze winkels, tijdens de voorverkoop of aankoop van een product van Beter Horen, op basis van door u verstrekte informatie door het gebruik van een product van Beter Horen, of via het normale gebruik van onze website.

Met betrekking tot de ontvangen Gegevens zal Beter Horen:

  • zorgdragen voor een nauwkeurige vastlegging, zodat deze overeenkomen met wat u via de APP en/of het online portaal heeft gecommuniceerd of anderszins heeft verwerkt;
  • uw Gegevens updaten wanneer u Beter Horen op de hoogte stelt van eventuele wijzigingen;
  • deze opslaan in een vorm die het mogelijk maakt u alleen te identificeren voor zo lang als nodig is voor de doeleinden waarvoor het is verzameld.

2. Waarom we uw Gegevens verwerken

“Wij vragen u alleen om uw Gegevens zodat we u de beste oplossing voor uw hoorprofiel kunnen bieden.”

Beter Horen heeft een digitale multichannel-ervaring gebouwd voor gebruikers en klanten van Beter Horen, door een APP en een online portaal te ontwikkelen, die hen een lijst met op maat gemaakte services en functies biedt. Om gebruik te kunnen maken van de APP en het online portaal, kunt u met uw Gegevens een ‘Mijn Beter Horen ’ account aanmaken, waarmee u via een uniek profiel toegang heeft tot zowel de APP als het online portaal.

U kunt er echter voor kiezen om de bovengenoemde APP en/of online portaal te gebruiken zonder een Mijn Beter Horen-account aan te maken.

Het spectrum van de voor u beschikbare diensten hangt af van (i) of u wel/geen Beter Horen-klant bent; (ii) of u een Mijn Beter Horen-account hebt en (iii) of u de zogenaamde reconciliatie (ook wel afstemming) hebt uitgevoerd: het proces van het matchen van de digitale profielen van de gebruikers met hun fysieke profielen in het Beter Horen-systeem in de winkel (d.w.z. de verzamelde klantgegevens via de Beter Horen-winkels). Toegang tot de statistieken van het apparaat is bijvoorbeeld alleen mogelijk als u klant bent en de afstemming heeft uitgevoerd.

Als zodanig worden de verstrekte Gegevens verwerkt voor de volgende doeleinden:

  • Noodzakelijke doeleinden (rechtsgrond: (i) uw (verplichte) toestemming; (ii) verwerking die nodig is voor de uitvoering van een contract, of (iii) verwerking die nodig is om te voldoen aan een wettelijke verplichting van de Verwerkingsverantwoordelijke):

A.     Om het gebruik van diensten die worden aangeboden via de APP en/of het online portaal mogelijk te maken, zoals:

a.   Toegang tot alle Gegevens en informatie (zoals informatie over     hoortoestellen en gebruiksstatistieken) verzameld door Beter Horen;

b.     het op afstand aanpassen van enkele technische parameters van het hoortoestel;

c.      het vinden van Beter Horen-winkels op locatie;

d.     het boeken en beheren van een afspraak;

e.     het geven van advies voor een beter gebruik van het hoortoestel, gepersonaliseerd op basis van het daadwerkelijke gebruik;

f.      het ter beschikking stellen van aanvullende diensten (indien en/of wanneer deze aan u ter beschikking worden gesteld).

B. Om verplichtingen uit hoofde van toepasselijke wet- of regelgeving na te komen of om te voldoen aan de instructies van de bevoegde toezichthoudende en controlerende autoriteiten/instellingen.

C. Het mogelijk maken van het uitvoeren van de overeenkomst die u met Beter Horen sloot, inclusief het op basis van uw toestemming verwerken van gegevens die uw gezondheidstoestand weergeven, of om de nodige stappen te kunnen ondernemen ter uitvoering van uw verzoeken in een precontractuele fase. Te denken valt bijvoorbeeld aan gegevensverstrekking in het kader van een gehoortest, het testen van apparatuur en het nakomen van contractuele verplichtingen die voortvloeien uit de verkoop van producten, inclusief die met betrekking tot de klantenservice na verkoop, het lezen en verwerken van de automatisch opgeslagen informatie door de hoortoestellen.

  • Optionele doeleinden (rechtsgrond: (i) uw toestemming of (ii) de gerechtvaardigde belangen van de Verwerkingsverantwoordelijke):

D. Voor Beter Horen om promotionele activiteiten uit te voeren, waaronder commerciële communicatie of het verzenden van reclamemateriaal, of directe verkoop en marktonderzoek via geautomatiseerde contactmethoden (d.w.z. (online) (social media) advertenties, banners, pushmeldingen, enzovoort) en om u uitsluiten van campagnes die voor u niet relevant zijn;

E. Voor Beter Horen om commerciële profileringsactiviteiten uit te voeren die gericht zijn op het aanbieden van gepersonaliseerde oplossingen door uw gedrag en uw gebruiksgewoonten van de APP en/of het online portaal, evenals de hoortoestellen te analyseren (zie paragraaf 6, b. hieronder);

F. Voor analytische doeleinden (bijvoorbeeld cookies) zodat het aanbod voor u kan worden geoptimaliseerd en gepersonaliseerd.

G. Voor het monitoren van de tevredenheid van de betrokkenen m.b.t. de door Beter Horen verkochte producten of diensten, via geautomatiseerde contactmethoden (d.w.z. banner, pushmeldingen enzovoort).

Beter Horen behoudt zich het recht voor om de ontvangen Gegevens uit haar archieven te verwijderen, indien bij controle blijkt dat deze onjuist, onvolledig of verouderd zijn.

Bovendien kan Beter Horen, met behoud van uw anonimiteit en voor dezelfde doeleinden, alle verstrekte Gegevens gebruiken voor statistische doeleinden.

Het verstrekken van door Beter Horen gevraagde Gegevens is altijd optioneel, maar het niet verstrekken van Gegevens voor de doeleinden die:

  • Noodzakelijk zijn, zorgt ervoor dat u geen gebruik kunt maken van de diensten die worden aangeboden;
  • Optioneel zijn, zorgt ervoor dat u geen nuttige promoties over onze producten ontvangt of dat we uw ervaring niet aan kunnen passen o.b.v. specifieke individuele behoeften.

3. Het type verwerkte Gegevens en grondslagen van de verwerking

"Wij vragen uw uitdrukkelijke toestemming, die u op elk moment vrij kunt intrekken."

Beter Horen heeft de volgende Gegevens nodig om gebruik te kunnen maken onze diensten:

  • Algemene (persoons) gegevens: gegevens die de directe identificatie van een persoon mogelijk maken (naam, achternaam, geboortedatum, belastingcode etc.).
  • Bijzondere categorieën van persoonsgegevens (zogenaamde ‘gevoelige’ gegevens): gegevens die de gezondheidstoestand wat betreft uw gehoor kunnen onthullen.
  • Geolocatiegegevens: gegevens die de locatie of bewegingen van de betrokkene kunnen oppikken.

Om uw gevoelige Gegevens te verwerken, hebben we uw uitdrukkelijke toestemming nodig, zelfs voor de bovengenoemde verplichte doeleinden, die op elk moment vrij kan worden ingetrokken, maar zonder afbreuk te doen aan de rechtmatigheid van de verwerking voorafgaand aan de intrekking.

  • Als u een Mijn Beter Horen-account heeft, kunt u uw gegeven toestemmingen als volgt intrekken:
    • met betrekking tot noodzakelijke doeleinden, kunt u autonoom een verwijdering van het Mijn Beter Horen-account uitvoeren via uw profiel. In de APP vindt u bijvoorbeeld de optie in het tabblad "Ik". Zodra het proces is gestart, dient u de onderbreking van de diensten (d.w.z. het gebruik van de APP en het online portaal) te bevestigen en de actie te bevestigen; zodra het proces is gestart;
    • met betrekking tot optionele doeleinden kunt u dit beheren via het voorkeurencentrum dat zowel op de APP als op het online portaal beschikbaar is.
    • u kunt ook een e-mail sturen naar privacy@beterhoren.nl en vragen om intrekking van de verplichte en optionele toestemmingen;

 

  • Als u geen Mijn Beter Horen-account heeft, kunt u de intrekking van de gegeven toestemmingen als volgt verzoeken:
    • met betrekking tot noodzakelijke doeleinden, kunt u de toestemming intrekken via het speciale gedeelte van de APP; u kunt in ieder geval ook een e-mail sturen naar privacy@beterhoren.nl en vragen om intrekking van de verplichte toestemming;
    • met betrekking tot optionele gdoeleinden, moet u een e-mail schrijven naar privacy@beterhoren.nl en vragen om de intrekking van de optionele toestemmingen.

4. Delen van persoonsgegevens

"Uw Gegevens worden door zo min mogelijk mensen verwerkt, die zijn geautoriseerd door Beter Horen"

Voor de doeleinden beschreven in sectie 2 hierboven, kunnen de verstrekte Gegevens in de volgende gebieden worden verwerkt:

A. Binnen Beter Horen - Werknemers of freelance medewerkers van Beter Horen kunnen uw Gegevens verwerken wanneer zij:

a. een specifieke rol heeft gekregen als gegevensbeheerder, bevoegde persoon, verwerker of verwerkingsverantwoordelijke;

b. passende instructies hebben ontvangen;

c. zijn gebonden aan een geheimhoudingsplicht.

Daarnaast kunnen Gegevens worden gebruikt door externe bedrijven die ten behoeve van Beter Horen gerelateerde activiteiten uitvoeren, zoals:

  • Externe consultants voor juridische bijstand en advies bij de behandeling van eventuele geschillen;
  • Servicebedrijven (inclusief IT-bedrijven): incassobureaus, beheer- en archiveringsbedrijven - inclusief optische - van facturen, personen die IT-systeembeheerdiensten leveren, bedrijven die voor direct marketing, dataverrijking voor targeting en analytics uitvoeren, personen die gegevensinvoeractiviteiten uitvoeren, en aanbieders van cloudsystemen enz.;
  • Overheidsinstanties, autoriteiten of toezichthoudende controleinstellingen die berichten ontvangen van Beter Horen en, meer in het algemeen, openbare of particuliere instanties, die kwalificeren als overheidsfunctionarissen of openbare dienstverleners;
  • Bedrijven van dezelfde groep (waaronder het moederbedrijf van de groep – Amplifon SpA).

Bovenstaande entiteiten treden op als externe verwerkingsverantwoordelijken of verwerkers en worden gecontroleerd door Beter Horen.

Op grond van de artikelen 44 en volgende van de AVG kan Beter Horen uw Gegevens doorgeven aan entiteiten in landen buiten de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte. In dit geval zal Beter Horen contractuele garanties toepassen (zoals de ondertekening van modelcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie) ondertekend met het buitenlandse bedrijf dat de Gegevens ontvangt; deze clausules garanderen een passend beschermingsniveau van het grondrecht van personen op gegevensbescherming.

5. Publicatie van Gegevens

“Uw Gegevens worden nooit openbaar gemaakt”

Uw Gegevens worden nooit gepubliceerd, getoond of ter beschikking gesteld aan onbekende partijen.

6. Profilering

“Uw Gegevens worden niet onderworpen aan volledig geautomatiseerde beslissingen”

Beter Horen onderwerpt uw Gegevens niet aan volledig geautomatiseerde beslissingen, die juridische gevolgen hebben of vergelijkbare significante gevolgen voor u hebben, maar verzamelt en analyseert op realtime basis de Gegevens, ook via profilering van uw gewoonten, behoeften en levensstijl. Deze analyse wordt uitgevoerd door personeel of derden die geautoriseerd en geïnstrueerd zijn om de door u verstrekte Gegevens ook te verwerken door normaal gebruik van de APP en/of het online portaal, evenals het hoortoestel.

In detail omvat deze analyse de verwerking van uw Gegevens om:

a. Zelfs door de realtime toegang van de audicien tot de door u verstrekte Gegevens, zorgt u voor maximale aanpassing, gebaseerd op uw werkelijke behoeften en levensstijl, op het lawaai van de omgeving om u heen en rekening houdend met storing van andere factoren die van invloed kunnen zijn op de prestaties van onze producten (verplicht doel – paragraaf 2, A.). Bijvoorbeeld:
- Met Gegevens over het gebruik van het apparaat kan de audicien uw voortgang controleren en nuttige suggesties doen om het gebruik van het apparaat te optimaliseren;
- als uit de verzamelde Gegevens blijkt dat ze veelvuldig worden gebruikt in omgevingen met achtergrondgeluiden die het verstaan van gesprekken kunnen belemmeren (zoals restaurants of openbare plekken), kunnen onze audiciens helpen de filterfuncties van het apparaat te optimaliseren, waardoor u beter in staat bent om woorden te onderscheiden en te begrijpen wat wordt gezegd.

b. Om uw gedrag, voorkeuren en gewoonten te analyseren, zodat de Verwerkingsverantwoordelijke promotionele activiteiten kan uitvoeren die beter zijn afgestemd op uw individuele behoeften (optioneel doel - paragraaf 2, E.). Als bijvoorbeeld uit de Gegevens  zijn verzameld blijkt dat u de hooroplossing normaal gesproken gebruikt om tv te kijken, wordt u mogelijk een speciaal accessoire aangeboden om die specifieke luisterervaring te verbeteren.

7. Data retentie

"Uw Gegevens worden bewaard voor de tijd die nodig is voor de geïdentificeerde doeleinden"

De door u verstrekte Gegevens worden alleen bewaard voor de tijd die nodig is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen:

  • Verplicht: overeenkomend met de duur van onze contractuele relatie met u, opgeteld bij de tijd die nodig is voor de juridische verdediging van Amplifon groep-entiteiten, en om te voldoen aan traceerbaarheidsverplichtingen onder de toepasselijke wetgeving inzake medische hulpmiddelen.
  • Optioneel: voor niet meer dan 15 jaar vanaf het moment van verlenen van toestemming en/of de laatste aankoop/test/winkel-interactie, gezien het specifieke type producten en diensten aangeboden door Beter Horen en de voortdurende hulprelatie die is opgebouwd met de klant, die ervoor kan kiezen om deze in te trekken toestemming te allen tijde onverminderd de rechtmatigheid van de verwerking voorafgaand aan de intrekking.

8. Rechten van de betrokkene

"U hebt het recht om Beter Horen te verzoeken voor toegang, overdraagbaarheid en verwijdering van uw Gegevens, evenals beperking van - en bezwaar tegen de verwerking ervan"

Met betrekking tot de verwerking van uw Gegevens heeft de betrokkene altijd het recht om Beter Horen te verzoeken om:

  • bevestiging van de verwerking of niet-verwerking van de door hem of haar verstrekte Gegevens;
  • de toegang tot de verstrekte Gegevens en informatie met betrekking tot de verwerking, evenals het opvragen van een kopie ervan;
  • het corrigeren van onjuiste Gegevens en het laten aanvullen van onvolledige Gegevens;
  • het wissen van betreffende Gegevens van hem of haar wanneer een van de gronden voorzien in artikel 17 van de AVG van toepassing is;
  • beperking van de verwerking wanneer een van de gevallen bedoeld in artikel 18 van de AVG van toepassing is;
  • de door u verstrekte gegevens te ontvangen, of om deze naar een andere door u aangegeven verwerkingsverantwoordelijke te sturen en dit in een algemeen gebruikt gestructureerd en machine-leesbaar formaat, indien technisch mogelijk. wanneer Gegevens worden verwerkt op basis van toestemming, hebt u het recht om de gegeven toestemming op elk moment in te trekken, zonder afbreuk te doen aan de rechtmatigheid van enige verwerking op basis van die toestemming en uitgevoerd vóór de intrekking. De toestemming kan worden ingetrokken volgens de modaliteiten die worden vermeld in paragraaf 3 van deze privacyverklaring.

Met betrekking tot de verwerking van Gegevens voor de doeleinden in paragraaf 2, C. van de privacyverklaring, wordt de betrokkene in alle communicatie die wordt verzonden voor de doeleinden in deze paragraaf, geïnformeerd over de mogelijkheid om op elk moment bezwaar te maken tegen de verwerking.

Daarnaast informeren wij u dat in geval van niet of gedeeltelijk antwoord door de Verantwoordelijke voor de bovengenoemde verzoeken, u het recht heeft om een klacht of beroep in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

U kunt uw rechten met betrekking tot Beter Horen op elk moment uitoefenen, zonder formaliteiten, ook via een geautoriseerde derde partij met een speciale volmacht, communicerend door middel van:

  • Gewone post: Beter Horen, Vliegend Hertlaan 85, 3526KT Utrecht t.a.v. Privacy Office.
  • E-mail: privacy@beterhoren.nl

 

9. Verwerkingsverantwoordelijken en DPO

“De verwerkingsverantwoordelijke van uw Gegevens is Beter Horen.”

  • De verwerkingsverantwoordelijke is Beter Horen B.V. met maatschappelijke zetel te Vliegend Hertlaan 85, 3526KT Utrecht.
  • De functionaris voor gegevensbescherming van Beter Horen is te bereiken via privacy@beterhoren.nl of Vliegend Hertlaan 85, 3526KT Utrecht.

 

 

Gehoorbescherming op maat
Maak nu een afspraak
Beter Horen logo white Maak een afspraak
Blog Werken bij Beter Horen De Amplifon-groep Nederland

Nederland - Wijzig land

Beter Horen hooroplossingen
Hoortoestellen Hoortoestel accessoires Gehoorbescherming Onderhoudsproducten bestellen
Beter Horen ervaring
Gratis gehoortest Audicien aan huis Nazorg en service Veel gestelde vragen Vergoeding zorgverzekeraar
Herken gehoorverlies
Gehoorverlies kinderen Gehoorschade voorkomen Tinnitus of Oorsuizen Afspraak maken Online hoortest
Beter Horen in Nederland
Beter Horen in Utrecht Beter Horen in Amsterdam Beter Horen in Den Haag Beter Horen in Rotterdam Beter Horen in Zwolle
Neem contact op
Privacy verklaring Cookiebeleid Algemene voorwaarden Klachtenregeling Sitemap Review policy
© Beter Horen, 2025