Het aantal jongeren met gehoorschade neemt rap toe. Deze trend speelt al langer, maar onlangs lieten oorartsen nogmaals weten zich grote zorgen te maken. Eén op de zeven jongeren heeft al gehoorschade opgelopen... Zelfs kinderen jonger dan 11 jaar lopen vaak al met gehoorschade rond.
Artsen luiden de noodklok. Zij zien een flinke toename in het aantal jongeren dat langskomt met de bekende 'piep in het oor'.
Hoog tijd voor maatregelen om onze oren beter te beschermen! In samenwerking met Waylon zijn wij daarom een bewustwordingscampagne gestart: Enjoy 2039.
Op donderdag 29 augustus verscheen er een geheimzinnige poster voor een toekomstig concert in alle grote Nederlandse dagbladen en online. Een wat grijze Waylon kondigt op de poster zijn concert aan. Het concert vindt echter pas plaats in 2039!
De poster leidde tot veel vragen. Is het niet wat vroeg om een concert in 2039 nu al aan te kondigen? En Waylon leek ook wel de nodige jaartjes ouder te zijn geworden...
De volgende dag werd alles duidelijk. Opnieuw stond de concertposter van Waylon in de kranten, maar nu met een duidelijke boodschap: 'Over 20 jaar goed horen? Zorg dan nu voor je oren'.
Waylon zelf legt uit hoe het idee tot stand kwam:
Zijn je oren eenmaal beschadigd, dan herstellen ze niet meer. Duizenden jongeren hebben ieder weekend een piep in het oor na een feestje, een concert of een bezoek aan een festival. Vaak gaat die piep na een tijdje weer weg - zie het dan als een serieuze waarschuwing. Soms verdwijnt de piep niet meer. Deze piep noemen we tinnitus. De aandoening kan grote gevolgen hebben op het (sociale) leven.
Wil jij in 2039 dus nog van een goed concert kunnen genieten? Dan is het nu tijd je oren te beschermen. Wij bieden daarom speciale kortingen op onze gehoorbescherming. Profiteer nu van de actiekortingen, oplopend tot 25%!