
Blijf ik bij mijn huidige zorgverzekeraar? Voor welke dekking ga ik? Welk eigen risico kies ik?
Hele relevante vragen.
Beter Horen staat voor hoorzorg op maat. Wij vinden het belangrijk dat u kunt kiezen welke hooroplossing voor u het meest geschikt is. Wij willen u er dan ook attent op maken, dat het van belang is om een goede vergelijking te maken tussen de verzekeringsvoorwaarden voor hoorzorg.
Hierin heeft namelijk een aantal wijzigingen plaats gevonden. De voorwaarden en vergoedingen kunnen verschillen tussen de zorgverzekeraars. Een belangrijk verschil tussen zorgverzekeraars is in welke mate u keuzevrijheid heeft, met behoud van (gedeeltelijke) vergoeding.
Voor welk hoortoestel u een vergoeding krijgt, wordt vastgesteld met het hoorprotocol. Een gehoortest en vragenlijst vormen hiervoor de basis. Als u wilt kiezen voor een hoortoestel uit een hogere categorie dan waarvoor u op grond van het hoorprotocol geïndiceerd bent, dan kunt u bij sommige zorgverzekeraars het prijsverschil bijbetalen. Andere zorgverzekeraars laten de vergoeding dan in zijn geheel vervallen.
Het is dus verstandig om u goed te informeren op dit punt, bij het selecteren van uw zorgverzekeraar voor het komende jaar.
We hebben voor u een overzicht gemaakt bij welke verzekeraars u het recht op vergoeding behoudt, als u een hogere categorie hoortoestel wilt kiezen dan het hoorprotocol voorschrijft. En welke verzekeraars niets uitkeren, als u van het hoorprotocol wilt afwijken. Wij adviseren u om ook de overige voorwaarden goed te bestuderen.
Lees meer informatie over vergoedingen en eigen bijdragen. Of over hoe een hoortest werkt en hoe u een hoortoestel gratis kunt uitproberen. U kunt ook een kijkje nemen op onze blog, met ons laatste nieuws.